Топ 5 порад: як мотивувати персонал у компанії


Іноді здається, що простіше повністю змінити команду, або хоча б її частину, ніж перевчати, або змушувати їх працювати як слід, проте існують ефективні рішення мотивації персоналу, і сьогодні ведучі спеціалісти рекрутингової компанії VIP HR діляться своїми власними напрацюваннями для підвищення продуктивності праці та віддачі співробітників.

Чому персонал не хоче працювати

Перш ніж шукати рішення проблеми, сфокусуємось на причинах її виникнення. Дійсно, мотиви такої поведінки можуть бути особистісними, але, якщо мова йде про масове явище, то, очевидно, варто замислитися над кадровою політикою у компанії, важелем якої є менеджери. Отже, причини виникнення проблем з мотивацією працювати ефективно можуть бути наступними:

·        Такий тип особистості – нажаль, слід визнати, таких людей все більше, які хочуть, аби їх цінували і платили їм достатньо, при цьому працювати вони не готові, мотивувати їх можна лише грошима, біда в тому, що не надовго, а тому таких співробітників краще позбутися при першій нагоді.

·        Невміння делегувати навантаження – і даний пункт стосується виключно менеджера, адже тільки він робить якнайкраще, тільки він знає як, тому який сенс взагалі щось робити, якщо прийде шеф і зробить все як слід.

·        Нерозуміння співробітником того, в чому полягає його робота – простою мовою: відсутність посадової інструкції, що і співробітнику заважає бути ефективним, адже він не розуміє до кінця де саме має бути активним, і менеджеру контролювати, і, відповідно, оплочувати, його роботу.

·        Відсутність командного духу – коли кожен сам по собі, немає цілісності і розуміння ролі кожного у загальному процесі, а як ще мають місце інтриги – то це взагалі не робоча атмосфера.

З чого почати

Як не дивно, віп ейчар радить почати із себе. Усвідомити той факт, що, навіть якщо Ви маєте ідеальний план розвитку Вашого бізнесу, вузькопрофільну освіту та матеріальну й технічну базу, без команди вдихнути життя в цей проект у Вас навряд чи вийде. Тому налаштовуємось на те, щоб повірити в кожного, хто погодився розділити з Вами цей шлях, і крокуємо далі.

Трішки статистики

А вперта статистика підказує нам, що, серед найдієвіших способів мотивації персоналу є 5 пунктів, які ми перерахуємо у порядку значення, і почнемо із найвагомішого:

1.      Грошові заохочення

2.      Можливість підвищувати свою кваліфікацію безкоштовно

3.      Похвала від керівництва

4.      Прозора система штрафів

5.      Корпоративи

Мотивація заради збільшення прибутку

Не секрет, що метою існування будь-якої компанії є заробіток, тобто отримання прибутку, отже, чим ефективніше вона працює – тим більше розвивається компанія, а, отже, тим більше кожен з її учасників може заробляти, а, тому не варто нехтувати ейчар консалтингом та послугами рекрутингу від спеціалістів, адже саме компетентна допомога стає вирішальним фактором у тонких відносинах всередині колективу.

Коли ми говоримо про грошові заохочення для персоналу, то кращим варіантом є премія, її розмір вираховується залежно від можливостей компанії та вкладу кожного з учасників робочого процесу. В будь-якому випадку, навіть якщо сума преміальних складе 5-10 відсотків від розміру заробітної платні, це не особливо вплине на дохід компанії, але буде чудовою мотивацією для всіх працювати краще. Варіантами грошових заохочень можуть бути: знижки на певні послуги чи товари партнерів, або ж своєї компанії тощо.

Щодо оплати навчання та курсів підвищення кваліфікації – фактично це також є форма грошового заохочення, але вона передбачає, що співробітник дійсно прагне навчання. Тим не менш, таке стимулювання є значним вкладом у майбутнє не лише конкретного спеціаліста, але й компанії, проте більш досвідчений співробітник вимагатиме вищої оплати за свою роботу, проте і прибутку принесе більше.

Фактори мотивації

Якою б не була профільність Вашої компанії, можемо точно сказати, що в основі всього завжди були і будуть люди, тому перш за все, для ефективної організації роботи та мотивації потрібний компетентний менеджмент, який чітко усвідомлює цілі й стратегію компанії, який ефективно співпрацює між собою та розуміє можливості розвитку як для компанії, так і для кожного її члена. Адже для розвитку будь-якої команди склад має бути максимально постійним, саме тоді можна вести мову про мотивація, розвиток та розширення бізнесу.