Мотиваційний календар співробітників, або як планувати мотивацію ефективно
Жити – це те ж саме, що приносити користь, бути затребуваним та просто потрібним, саме тому більша частина нашого життя походить за виконанням своїх професійних обов’язків, в чому нам немає рівних. Тим не менш, аби не було вигорання, а моральна втома не пускала коріння в наші плани особистого та професійного росту, вкрай потрібна мотивація в усіх її проявах, тому питання мотивації стає ключовим для керівництва в комплексі задач, направлених на утримання співробітників, зацікавлення та заохочення. Отже, як мотивувати своїх співробітників до роботи та життя в рамках компанії, а також, що таке мотиваційний календар – розповідає провідний спеціаліст компанії VIP HR, що з власного досвіду знає, наскільки важливою є мотивація всередині компанії, а також те, що далеко не завжди мотивація означає виключно підвищення заробітної плати.
Економіка мотивування
Навіть нематеріальні заохочення потребують інвестицій, проте, якщо ці інвестиції заплановані та передбачувані, а ще попередньо продумані, то маємо в результаті стабільно працюючий мотиваційний механізм, котрий, до речі, може продуктивно працювати впродовж років, звичайно, з певними змінами, орієнтованими на індивідуальні особливості працівників.
Такий підхід отримав назву мотиваційний календар, тобто мотиваційні заходи, потенційно приємні та заохочувальні для співробітників, внесені в графік роботи компанії, і кожен співробітник знає, коли, що саме і в якій формі відбуватиметься.
Аспект підготовленості до мотивації в даному випадку є вкрай важливим, адже забезпечує кращу реакцію та відгук від персоналу.
Щодо фінансової сторони питання, мотиваційний календар передбачає попередню підготовку та, звичайно, певні витрати, проте вони будуть набагато нижчими, ніж підвищення заробітної плати, або ж виплата премії, зате результат як мотиваційна реакція персоналу, дає набагато більш високі результати.
Плануй та мотивуй
В кожному колективі є свої традиції, крім того, є державні й професійні свята, які, так чи інакше, всі ми святкуємо, адже це є природним для нашого суспільства, а також чудовим об’єднуючим фактором, що завжди доречно, особливо в організації, де кожен співробітник рухається до спільної мети.
Виходячи із власного досвіду та досвіду компаній, з якими VIP HR мав змогу ділитися своїми професійними напрацюваннями, найпопулярнішими приводами для календарного мотивування співробітників є наступні:
- День народження: і хоча ми давно не діти, але особлива увага в цей день є приємною всім, і, як показує світовий досвід компаній, найкраще, що може зробити керівництво в цей день – це дозволити оплачуваний прогул, тобто провести цей день так, і з тими, з ким того хоче сам іменинник, без жодних зобов’язань перед співробітниками
- Новий рік, так само як і міжнародний жіночий день та інші свята – це можливість не просто відпочити разом, а й отримати приємні сюрпризи, відчути себе потрібними, важливими, гарними і дотепними, для цього потрібне попереднє планування та дослухання до побажань персоналу
- День активності: час проведення, форма й місце залежать від складу персоналу. Більш молодому колективу може бути цікавим похід в гори, або заїзд на велосипедах, чи байдарках, з ночівлею в кемпінгу, або палатках, або без неї. Якщо переважну більшість колективу складають сімейні люди, то, ймовірно, їх зацікавить можливість взяти із собою на природу другу половинку та дітей. Також можна організувати дружній матч в футбол, волейбол, забіг, або будь-який інший вид спорту, що є прийнятним для більшості. Тобто форма визначається перевагами колективу, тим не менш, фізична активність разом неймовірно зближує і мотивує
- Бонуси за термін роботи: чим довше співробітник в компанії, тим більше на більшу кількість бонусів він може претендувати, наприклад, додаткові дні до відпустки, або інші календарні заходи, які варто обговорювати заздалегідь
- День компанії, або день похвали: це як день народження, але краще, адже працювати в компанії, де тебе цінують – то вже найкраща мотивація сама по собі. Отже, в день похвали, який можна співвіднести з датою утворення організації, кожен із співробітників отримує 1-3 картки, на якій він має написати кого він хвалить і за що саме, фактично визначаючи кращого працівника. Той, що отримує найбільшу кількість похвали, може отримати премію, або іншу мотивуючу для всіх нагороду. Проте цікавим в даному випадку є не тільки особа переможця, а й сам процес, адже, при правильному проведенні і аналізі результатів, він покаже дуже цікаві дані про Ваш колектив.
Всі зазначені заходи мають бути внесені в календар компанії, про що повинні знати всі співробітники. Мотиваційний календар сприяє згуртованості, професійному росту кожного окремого співробітника, а також підвищенню ефективності кожного відділу, виховує корпоративний дух компанії, і, як результат, сприяє зміцненню та затвердженню іміджу Вашої організації.
Мотивуйте та будьте замотивованими, адже справа життя того точно варта!