КPI працівника, або ефективність, яку можна виміряти


Успіх компанії складається з ефективності та успіху кожного окремого співробітника та їхнього вміння співпрацювати, і, щоб мати змогу оцінити та спрогнозувати цю успішність праці, було створено систему KPI, що з англійської (Key Performance Indicators) означає «ключові показники ефективності», тобто універсальні показники, які можна і потрібно підлаштовувати під себе, аби зрозуміти, чи Ви та Ваша команда рухаєтесь у правильному напрямку.

Чи потрібна працівникові KPI

Людина ходить на роботу, щоб виконувати певні завдання і отримувати за них відповідну оплату, то нащо ж їй встановлення показників KPI, адже звучить більше як контроль, ніж як удосконалення. Тим не менш, і статистика це підтверджує, так звані «таланти», тобто унікальні фахівці в своїй галузі, які і є основою ефективності компанії, що і самі генерують ідеї, і надихають та стимулюють інших, все частіше шукають не просто роботу з високою оплатою, а шляхи і умови для саморозвитку, і саме показник KPI є такою умовою.

Завдяки KPI кожний працівник не просто бачить, який об’єм роботи виконано, а й наскільки це відповідає задачам компанії та наближає її до намічених керівництвом цілей. А також даний показник ефективності є індивідуальним, тобто кожен окремий спеціаліст розуміє, яка його цінність і даній сфері, певній ніші, наскільки він є затребуваним, і в яких напрямках може і повинен розвиватися, аби мати вищий статус, бути більш цінним для компанії та просто претендувати на вищу оплату своєї праці.

Переваги ключових показників ефективності для компанії, або причини впровадити KPI вже сьогодні

Керування компанією в розрізі HR відносин завжди має ряд труднощів, для вирішення яких малоефективним є використовувати авторитет менеджера, або метод кнута й пряника, а от реальні показники ефективності дозволяють і планувати по-новому, і бачити реальну картину, а не орієнтуватися лише на об’єм продажів.

Отже, переваги для компанії, які Ви отримуєте, використовуючи KPI:

  1. Вимірювання ефективності та відстеження цілей на всіх рівнях, включаючи фінансові, операційні та будь-які показники, пов’язані з клієнтами, адже KPI надають вимірювані критерії для оцінки ефективності різних аспектів бізнесу
  2. Більш конструктивне та легке прийняття рішень на всіх рівнях організації, завдяки тій цінній та об’єктивній інформації про ефективність компанії, яку надають KPI
  3. Стратегічне узгодження цілей організації з операційною діяльністю, гарантуючи, що кожен відділ і співробітник працюють над досягненням цілей компанії
  4. Ефективний розподіл ресурсів, виходячи з даних KPI, адже деякі області можуть показати себе неефективними, або такими, що потребують додаткової уваги чи інвестицій
  5. Бенчмаркінг, тобто можливість порівнювати інформацію про відносну продуктивність компанії як із галузевими стандартами, так і з конкурентами, допомагаючи виявляти ті області, які потрібно вдосконалити
  6. Культура прозорої комунікації та постійне вдосконалення, які формуються на основі спільності цілей та відкритого обговорення ефективності та прогресу в їх досягненні, важливими інструментами якого стають спільні критерії продуктивності та прагнення до досконалості

Принципи ефективності показників KPI

Те, що KPI – це добре, ми вже з’ясували, але як налаштувати їх таким чином, щоб вони працювали на співробітників, а не проти?

По-перше, не все те, що можна обрахувати кількісно є показником ефективності, тобто, обираючи KPI для Вашої компанії, кожного її відділу і окремого спеціаліста, не забувайте про цілі компанії та специфіку конкретної виконуваної роботи, адже у кожного відділу стоїть своя задача, а, значить, будуть специфічні показники оцінки ефективності.

Другий важливий момент – це кількість показників, базуючись на власному досвіді, рекомендуємо віддати перевагу їх якості, а не кількості, так, аби кількість показників для одного співробітника не перевищувала 3-4 на місяць, проте вони давали бачення ефективності з різних сторін.

Впроваджуючи KPI, пам’ятайте, що даний інструмент повинен мотивувати і допомагати, тобто бути позитивним орієнтиром, а зовсім не навпаки.