Ефективний найм співробітників: поради та секрети від рекрутера


Процес підбору персоналу є невід’ємною частиною ведення будь-якого бізнесу. Незалежно від того, чи є ви власником малого бізнесу, менеджером, HR фахівцем чи генеральним директором, на певному етапі Вам доведеться наймати персонал. Аби даний процес не став нічним жахіттям, а, навпаки, став важливим етапом подальшого розвитку бізнесу, який Ви представляєте, важливо виділити основні стратегії та дотримуватись їх.

Складові успішного найму

  1. Розробіть чіткий бренд роботодавця, адже це те, що виділить вас серед інших компаній, і покаже потенційним кандидатам, чому вони повинні працювати на вас, адже бренд – це місія, культура та цінності вашого бізнесу. Обов’язково приділяйте увагу відповідним розділам на Вашому сайті, або відповідним розділам в соцмережах.
  2. Вакансія повинна відображати настрій компанії, її цінності та характер роботи. Якщо це сімейний бізнес і духовна та ідейна близькість для Вас важливі – покажіть це. Якщо Ваше спілкування зі співробітниками побудоване на гуморі – передайте це. Якщо ж ви – серйозна організація і ділова атмосфера для вас вкрай важлива – нехай це буде зрозуміло вже через заявку про вакансію.
  3. Використовуйте соціальні мережі для націлювання на таланти. Соціальний рекрутинг — це особлива стратегія, що активно використовує соціальні мережі для пошуку особливих талантів в певній сфері, а також реклами вакансій, спілкування з потенційними працівниками тощо.
  4. Використовуйте програмні інструменти для автоматизації процесу відстеження розміщення нових вакансій та пошуку кваліфікованих спеціалістів. Буквально дана опція виглядає як виконання цілого комплексу завдань одним клацанням миші: від розміщення оголошення про роботу на різних ресурсах до планування співбесід та сортування кандидатів за певними пріоритетами.
  5. Спілкуйтеся. Тільки живе спілкування може показати хто є хто, і наскільки людина підходить для певної посади, і наскільки Ви підходите певному фахівцю як роботодавець. Співбесіда – це завжди обмін та двосторонній процес, тому намагайтеся створити максимально зручні умови для кожного учасника спілкування, аби жодні зовнішні процеси не впливали на результати співбесіди.
  6. Досліджуйте спеціальні дошки вакансій. Часто буває складно знайти фахівця вузької спеціалізації на загальних майданчиках для пошуку потенційних співробітників, тому дуже важливо використовувати спеціалізовані дошки вакансій, функціонал яких налаштований під особливості та специфіку певного напрямку діяльності. Такі пошукові спеціалізовані нішеві майданчики, як правило, мають обмежене коло користувачів, однак їхня ефективність та результативність вузького пошуку вкрай високі.

Рекомендації потенційних співробітників: інструкція з використання

Одна зі стратегій підбору персоналу полягає у впровадженні програми рекомендацій співробітників. Така тактика найму дозволить існуючим співробітникам направляти якісних кандидатів на відкриті посади у вашому бізнесі. Ці програми зазвичай пропонують винагороди працівникам, щоб заохотити їх до участі, наприклад подарункові картки або грошові бонуси.

Програми рекомендацій співробітників також можуть сприяти отриманню більш різноманітних талантів. Повідомляючи цінність різноманітності вашій команді та пропонуючи спеціальні винагороди працівникам, які рекомендують таких кандидатів, ви можете використовувати рекомендації співробітників як чудову стратегію найму працівників.

Чи існує універсальний інструмент для найму персоналу?

Рекрутинг – це творча робота, в котрій, тим не менш, є ряд закономірностей, які обов’язково треба вивчати та активно використовувати, так само, як і консалтинг ейчар компаній та досвід інших спеціалістів. Крім того, процес найму є насправді дуже складним, і до того ж, він постійно змінюється, адже змінюється та удосконалюється ринок праці. Якщо ви хочете спростити процес пошуку та відбору персоналу та забезпечити позитивний досвід кожного кандидата від співпраці з Вами, скористайтеся нашим досвідом. З повагою та готовністю до співробітництва, Ваш VIP HR.