Систематизація роботи HR-відділу


Як і обіцяли, останньою темою трилогії статей по HR-відділу буде систематизація роботи. Отже, уявімо, що ми вже провели пошук і підбір потрібних фахівців. Наступний етап - це налагодження бізнес процесів всередині компанії, робота з колективом.

Робота HR-відділу складається з:

  • підбору;
  • адаптації;
  • кадрів;
  • мотивації;
  • аналітики;
  • оцінки;
  • навчання;
  • корпоративного життя.

Кожен з цих процесів можна виміряти, порахувати і проаналізувати. Виходячи з цього, починається перелік важливих пунктів при побудові та систематизації роботи hr-відділу.

1. Автоматизація процесів

На даний момент доступно безліч різних пропозицій для вирішення цього питання.

Вибираємо HR систему виходячи з кількості співробітників і пріоритетних завдань. Вартість різна і на неї впливає в основному, кількість користувачів (тобто співробітників, які будуть активно застосовувати її)

2. Другий не менш потрібний момент - це регламентація.

Посадові інструкції з чітко прописаними обов'язками кожного співробітника. За допомогою регламентів, людина розуміє зону своєї відповідальності і завдання, які їй необхідно виконувати.

Єдиним мінусом в регламенті - це іноді небажання співробітника виходити за межі «своєї» роботи і вникати (коли це необхідно) в діяльність колег.

3. КPI

Вибудовуємо ключові показники ефективності для співробітників. Найчастіше зарплата hr-менеджера складається із ставки і бонусів по КPI.

Для рекрутера КPI - це кількість і якість закритих вакансій на місяць, для ресечера - кількість і якість залучених кандидатів, для головного hr-менеджера КPI - це результат команди.

4. Структура відділу

Ієрархія підрозділу. Складається у вигляді таблички. Мета - розуміння співробітниками послідовності посад, хто кому підкоряється і т.д.

Також прописуємо стратегічну структуру (тобто очікувану через 3-5 років).

5. Планування

Сюди входить аналіз ринку, прогнозування на найближче майбутнє, а також планування бюджету.

При плануванні бюджету, враховуємо очікуваний оборот мінус основні витрати, з чистого доходу формується бюджет, який розподіляється на витрати по пріоритетності (від важливих на сьогодні, до завдань що вирішуються в наступному місяці).

6. Метод управління проектами

Зараз все частіше використовується метод OKR. Суть в постановці цілей кожним співробітників і розуміння особистої відповідальності за їх досягнення, так само використовується як постановка цілей відразу для цілого відділу або всієї компанії. Вибір великий, необхідно шукати методи виходячи з місії компанії і пріоритетних завдань.

Всі перераховані вище пункти при правильному розумінні та застосуванні допоможуть вибудувати найбільш високоефективний hr-відділ в компанії.

А ми, в свою чергу, завжди відкриті бізнесу, який розвивається - тому будемо раді допомогти в цьому! 🙂