Роль маркетолога в компанії.

Як знайти кращого маркетолога?

Інструкція співбесіди


Популярність фахівців сфери маркетингу не залишає роботодавцям вибору. Парадоксально? Ще б! При тому, що число маркетологів зростає зі швидкістю світла, знайти підходящого все одно непросто. Це відбувається з кількох причин.

Багато роботодавців вважають, що пошуки не приносять очікуваного результату, тому що хороших маркетологів просто немає. Але це не так. Професіоналів досить і їх на всіх вистачить. Головне - чітко розуміти, чого ви від них хочете?

Роль маркетолога в компанії

Деякі компанії, наймаючи фахівця у відділ маркетингу, озвучують щось подібне: «Це наші конкуренти. Нам треба, щоб було як у них ». А найцікавіше починається, коли маркетолога закидають різноплановими завданнями, які не мають відношення до мети, а очікування будуються на збільшення продажів і впізнаваність бренду.

Ще одна поширена помилка - шукати якихось абстрактних фахівців. «Щоб сайт показувався на перших сторінках, а ще щоб соціальні мережі продажу приносили, ну реклама крутилась». Що тут не так? Цими завданнями займаються експерти - seo, ppc, smm.

Роль інтернет-маркетолога має на увазі інші завдання.

  1. Робота на підвищення привабливості і цінності продукту через рекламні кампанії, організацію заходів. Джерелами можуть послужити ЗМІ, інтернет, телебачення.
  2. Загальна стратегія на підвищення попиту, збільшення продажів і каналів збуту. Іноді стратегія є, але вона вимагає коректувань.

В інтернет-маркетингу підбір фахівця найчастіше орієнтований на залучення клієнтів, збільшення продажів. У сфері digital роль маркетолога полягає в побудові і контролі впровадження стратегії зростання для кожного підрозділу - seo, ppc і smm.

Основні тонкощі під час пошуку маркетолога

Перш ніж приступити до роботи фахівець повинен бачити перед собою чітку мету. А, за допомогою яких документів він її досягне - це його відповідальність. До речі, особиста відповідальність і гнучкість - дві основні якості, на які важливо акцентувати увагу при підборі фахівців з маркетингу. Знання і досвід важливі. Однак, якщо менеджер з маркетингу стане привносити досвід минулих проектів і свої знання в чистому вигляді в стратегію розвитку вашої компанії, то нічого доброго з цього не вийде.

Інтернет-маркетолог повинен вміло адаптувати знання і досвід під принципи роботи вашої компанії. Що цьому сприяє:

  • вивчення ніші, тенденцій ринку;
  • вивчення цільової аудиторії;
  • аналіз поточної позиції, прибутку;
  • аналіз конкурентів;
  • розробка або вдосконалення унікальної торговельної пропозиції (УТП);
  • розробка рекламної стратегії;
  • контроль над впровадженням і аналіз ефективності рекламних кампаній.

Щоб підбір фахівця у відділ маркетингу був успішним, рекрутеру важливо бачити перед собою повну картину. Досвід роботи в маркетингу 10 років ще не говорить про те, що людина володіє навичками, які необхідні вашій компанії.

Ключові питання на співбесіді

Що важливо враховувати при пошуку маркетолога? Перш за все, завдання підбору краще довірити професійному рекрутеру. Далі, все традиційно - вакансія з чіткими вимогами, тестове завдання, два етапи співбесіди.

Питання необхідно будувати в залежності від того, які зобов'язання ви плануєте покласти на маркетолога. Якщо він буде самостійно займатися розсилкою, налаштуванням реклами та просуванням сайтів - це все різні блоки спеціальних питань щодо кожної вакансії. Рекрутеру досить задати 10-12 базових питань, а на другому етапі співбесіди профільний фахівець або керівник вже з легкістю знайде, як перевірити професіоналізм кандидата.

Фахівцеві з підбору персоналу важливо оцінити особистісні якості та відповідність корпоративній культурі. Про що запитати?

  • Про професійні досягнення.
  • Про провальні ситуації. Якими способами кандидат долав перешкоди.
  • Про причини зміни місця роботи.
  • Попросіть поділитися сильними і слабкими якостями.
  • Нехай кандидат розповість, ким бачить себе в майбутньому - далекому і найближчому.
  • Чому ця посада повинна бути його? Що в ній приваблює?

Це лише короткий перелік питань. Напевно немає сенсу розписувати більш детально, адже у кожного професійного рекрутера свій підхід до співбесіди і підбору персоналу в цілому.

А, якщо у вас в штаті немає рекрутера, то агентство VIP HR візьме на себе завдання пошуку персоналу в вашу компанію.