Основні складнощі при пошуку менеджера з продажу


Менеджер з продажу - ледве не найбільш затребувана професія на ринку праці. Фахівців в цій сфері багато, але це не скасовує того, що дуже складно знайти саме відповідного. Чим викликані ці складнощі? І як їх мінімізувати. Давайте розберемося.

Плинність кадрів: чому менеджери з продажу звільняються?

Пошук співробітників на вакансію менеджера з продажу може здатися простим завданням, адже фахівців в цій сфері багато. Однак при найближчому розгляді стає зрозуміло, що знайти справжнього професіонала - не так уже й просто. Крім того, в компаніях часто виникає плинність кадрів. Причини різні:

  • менеджери не витримують емоційного навантаження;
  • персоналу не вистачає знань, що позначається на якості роботи і показниках KPI;
  • немає мотивації, перспектив зростання;
  • компанія не транслює глибинні цінності та корпоративну культуру, яка підтримує робочий дух колективу.

Ці фактори як разом, так і окремо призводять до того, що співробітники звільняються. Часта зміна кадрів тягне втрати часу і коштів, що позначається на загальному прибутку компанії, а також на її репутації на ринку праці.

Якими знаннями і навичками повинен володіти менеджер з продажу?

Хороший «продажник» повинен володіти великим набором знань:

  • розуміти психологію покупця;
  • знати скрипти продажів;
  • розбиратися в СРМ-системі або подібній програмі з обліку замовлень;
  • вміти знаходити потрібну інформацію;
  • досконало розбиратися в товарі чи послузі, яку продає;
  • мати чітку, поставлену мову.

І це далеко не повний список. Не варто забувати про такі особистісні риси, як витримка та стресостійкість, тому що для персоналу відділу продажів - це чи не головне.

Зрозуміло, співробітники з повним набором всіх якостей зустрічаються рідко. Якщо вони й існують, то це не означає, що вони не потребують постійного розвитку та підвищення кваліфікації. Тому, однозначно, хорошого менеджера з продажу потрібно розвивати. Тут буде в допомогу навчання від команди VIP HR. Ми підвищуємо корпоративний дух і кваліфікацію вашого персоналу, що відбивається на результатах роботи колективу.

Як підвищити мотивацію менеджерів з продажу?

Співробітника можна замотивувати позитивною атмосферою в компанії та гідною фінансовою винагородою. Коли людині хочеться йти на роботу, тому що там приємно перебувати, плюс він відчуває результати, плоди своєї праці, то плинності кадрів не буде.

Як цього досягти?

  • Налагодити корпоративну культуру, змінити внутрішній устрій компанії. Наприклад, можна створити систему мотивації і щомісяця заохочувати кращого співробітника місяця корпоративними подарунками. Або організовувати спільні заходи, якщо відділ впорався з поставленим планом.
  • Поставити навчання і підвищення кваліфікації на потік. Співробітник не зможе виправдати очікування керівництва, якщо у нього немає інструменту для реалізації завдання. У випадку з менеджерами по продажах цим інструментом є знання і досвід.
  • Регулярні семінари та тренінги допоможуть вашим співробітникам знайти нові професійні якості, а також впевненість і мотивацію до виконання планів продажів.
  • Ставити показники, які залежать від менеджера. Найчастіше на персонал покладаються показники, які від них не залежать. Це сильно демотивує.
  • Оклад + відсоток або бонусна система. Працівникам потрібна гарантія того, що їх час окупиться. Оклад - це показник того, що компанія цінує свій персонал. Відсоток і бонуси - відмінна мотивація. І важливо продумати баланс цих складових.
  • Зростаючий фінансовий прибуток - мотивує залишатися в компанії і працювати на її процвітання. Якщо ефективним співробітникам щорічно переглядати і підвищувати зарплату, то навряд чи їм захочеться йти.
Якщо, приходячи на роботу, менеджери будуть потрапляти в окреме «держава» зі своїм корпоративним світом, а не просто на робоче крісло, то інтерес до роботи однозначно підвищиться. А створити корпоративну культуру, підвищити мотивацію і загальний рівень знань допоможе компанія Віп Ейчар.