Ключові питання на інтерв'ю з кандидатом
Мета співбесіди - за короткий термін зустрічі (1-1,5 години) зрозуміти, наскільки людина підходить під вашу посаду. Тому готуватися до співбесіди потрібно як кандидату, так і інтерв'юеру.
Виходячи з самої вакансії та вимог до потенційного кандидата, перед співбесідою найкраще підготувати чек-лист питань, які допоможуть розкрити особистість і більше дізнатися про людину.
Сучасне бачення співбесіди віддаляється від банальних питань «розкажіть про себе» і «ким бачите себе через 5 років», і на їх зміну приходять нові, якими ми готові поділитися з вами. Вони підійдуть на такі посади як: помічник керівника, секретар, менеджер по роботі з клієнтами, офіс менеджер, адміністратор і т.п.
Сфокусовані питання на розкриття саме soft skills, перевірка професійних навичок має на увазі технічне завдання - де кандидат може продемонструвати знання на практиці.
Що питати у кандидата під час співбесіди?
Уміння організовувати:
Розкажіть про 2-3 ситуації на роботі або в житті, коли Вам довелося щось організовувати? (Корпоратив, поїздку, конференцію, свято). Як все пройшло, як відбувався процес, що Ви робили, щоб все було в термін і пройшло гладко? Що не вдалося?
Стресостійкість:
Кандидату пропонують ситуацію: «Вам дзвонить керівник і просить провести переговори замість хворого співробітника. Перерахуйте всі ваші дії по порядку.
Ставлення до роботи:
Які завдання виконували на минулому місці роботи? (Звертаємо увагу на інтонацію, жестикуляцію, а також, як людина розповідає про завдання. «Однотипні справи..нудні» - свідчить про те, що немає запалу і рівень мотивації низький. Якщо «Цікаві, різноманітні» - хороший знак, є активність і готовність працювати).
Здатність до навчання:
Який був середній бал атестата/диплома? Як вчилися? Скільки потрібно часу, щоб, наприклад, вивчити іноземну мову? (З цього питання можна зрозуміти наскільки людина здатна до навчання)
Мотивація до вашої вакансії:
Чи ознайомилися з сайтом компанії перед співбесідою? (Оцінюємо підготовку, пунктуальність приходу на співбесіду, активність під час спілкування)
Чи є питання (в кінці інтерв'ю)? Хороший знак, якщо кандидат цікавиться, задає питання.
Критичне мислення:
Питання, якщо у кандидата був досвід роботи менеджером по роботі з клієнтами.
Чи були ситуації, коли не виконувався план? Чому? (Низьке критичне мислення - це відповіді: так, тому що слабка команда, поганий керівник, не сезон, тощо. Високий рівень критичного мислення - коли людина може визнавати свої помилки, за типом: «Так, був не сезон. Але ми могли це передбачити і докласти більше зусиль ».
Адаптація до колективу:
Що для Вас є неприйнятним в команді?
На що звертаєте увагу при виборі компанії?
Гнучкість:
Як ви змінюєте свій розклад, якщо відбувається щось незаплановане?
Тайм- менеджмент:
Як ви розставляєте пріоритети в своїй роботі, якщо у вас є кілька термінових дедлайнів?
Навички роботи з клієнтами:
Наведіть приклад того, як ви впоралися з незадоволеним клієнтом.
Наведіть приклад, коли ви зробили все можливе, щоб забезпечити хороший сервіс для клієнта.
Залежно від пріоритетних характеристик, які ви бачите в потенційного кандидата, підбираємо питання, які змусять кандидата думати, не відповідати однотипно і соціально очікувано.
Також радимо записувати відповіді на питання в блокнот, або ж все спілкування на диктофон, АЛЕ, за згодою кандидата. Це допоможе вам оновити пам'ять про зустріч, особливо коли їх було кілька поспіль. Або ж, якщо ви HR менеджер, і інформацію про кандидата необхідно передати ЛПР.