Етикет в цифровому бізнес-просторі


 

Тема цифрового етикету стає все популярнішою у зв'язку з переходом життя в інтернет. Все частіше ми використовуємо месенджери, відеозв'язок, голосові повідомлення в бізнес-просторі.
Рекрутингові процеси не минув перехід в інтернет, і ця сфера також видозмінилася

Щоб завжди бути етичним і не переходити межі в спілкуванні з бізнес-партнерами або кандидатами необхідно знати кілька простих правил:

   1) Голосові повідомлення

Такий спосіб комунікації значно економить час, але не завжди зручний.

У бізнесі, використання голосових повідомлень залишається спірним питанням. Більшість людей вважає, що голосові смс комфортні відправнику, і пропорційно некомфортні одержувачу. Використовувати чи ні залежить від ступеня наближеності до людини, обставин і т.д. У будь-якому випадку, якщо ви вдаєтеся до такого методу, запитайте у співрозмовника буде йому зручно прослухати запис, перш ніж відправляти. Не відправляйте занадто довгі голосові (оптимально 10-30 секунд).

  2) Телефон на співбесіді / переговорах

Досить неприємно, коли співрозмовник відволікається на телефон, переглядає вхідні повідомлення тощо. До того ж, результатом неуважності може бути не укладання угоди, втрата важливої інформації або цінного кадра. Кращим виходом з цієї ситуації буде вимкнути звук на телефоні і краще класти його на час розмови екраном вниз.

3) Навушники при зустрічі

Коли до вас підходить колега, керівник або партнер недостатньо вимкнути музику на плеєрі. Співрозмовник оцінить якщо ви знімете навушники і уважно вислухаєте його.

4) Відеодзвінок

Дзвінок по відео зв'язку повинен бути запланований на певну дату і час. Абсолютно неетично здійснювати дзвінок по відео зв'язку без попередження, так як людина може бути не готова спілкуватися з камерою.

5) Емодзі в листуванні

Доречно застосовувати, але в міру. Іноді смайлик може скрасити повідомлення і знизити градус «формальності», але, якщо емодзі занадто багато - це сприймається несерйозно.

6) Цифри в смс

Якщо ви відправляєте номер карти або телефону, краще робити це окремим смс. Щоб людина могла без труднощів скопіювати потрібну інформацію і заощадити свій час.

7) Квапити людину

Наприклад, компанія після співбесіди обіцяла дати відповідь протягом певного терміну, не потрібно писати «ау», знаки питання та подібне. Це тільки зменшить шанси отримати роботу. Також абсолютно не потрібно квапити свого партнера по бізнесу такими смс. Швидше за все людина пам'ятає про вас і про обіцянку, і незабаром надасть необхідну інформацію.

А ви дотримуєтеся правил цифрового етикету? З чим згодні, а з чим не згодні?